Castelli i Alessandrini: Itekako je moguće da Martin Mystere dođe istraživati misterije Zagreba ili Smiljana

Castelli i Alessandrini: Itekako je moguće da Martin Mystere dođe istraživati misterije Zagreba ili Smiljana

Ovogodišnji ‘Crtani Romani Šou’ bio je meka za sve ljubitelje stripa, no s izuzetno bitnim dodatkom misterija, nostalgije i avanturizma. Od osme godine čitam talijanska izdanja poput Zagora, Dylana Doga, Nathana Nevera, ali sam ipak nešto fanatičnije zagrizao za američkog antropologa s domom u New Yorku i Firenzi – Martina Mysterea.

I to ne baš ‘zagrizao’ nego s uspjehom nabavljao praktički sve što je izlazilo, te sam kroz godine napunio prepune kutije stripovskog materijala, I ne samo to – gledajući ‘Dosjee X’, čitajući A.C. Clarkea, gutajući MM-a počeo sam i sam raditi sličan posao pa sam 2007. u nešto zrelijim godinama napisao i svoju prvu knjigu ‘Svjetske misterije i tajne’. Iako nisam diplomirao antropologiju, nemam prijatelja neandertalca (barem ih kao takve ne imenujem 😀 ) niti Dianu Lombard u neposrednoj blizini – ovog vikenda sam uspio ostvariti jedan od dugoželjenih intervjua. Navedeni CRŠ u Zagreb je doveo Alfreda Castellija kao idejnog kreatora mog uzora, te kultnog scenarista, i njegovu desnu ruku Giancarla Alessandrinija, autora svih naslovnica ovog maestralnog stripovskog uratka koji i dan danas izlazi u svim mogućim formatima.

Jedino što mi je preostalo je da se aktiviram i odem na odlično organizirani i posjećeni festival, te porazgovaram s dinamičnim kreativnim duetom. Gospodin Castelli je tako razgovorljiv upravo poput svog junaka dok je Alessandrini savršena nadopuna cijeloj priči.

RM: Odakle prvotna inspiracija za Martina Mysterea? Osmišljen je 1975., samostalno stripovski zaživio 1982. i bio je preteča svih danas legendarnih pustolova…

ALFREDO CASTELLI: Martin je rođen zapravo i prije nego je izašao u javnost. Sedamdesete su bile njegovo izvorno doba, a prvotni uzor Peter Kolosimo, talijanski novinar i pisac – ukoliko ste upoznati s njegovim likom i dijelom, riječ je o autoru koji je popularizirao priču o drevnim astronautima i kontaktu antičkih civilizacija s vanzemaljcima. Osobno sam uvijek bio oprezan s takvim stvarima, no bez obzira na to bio sam uvjeren da sve ima stripovskog potencijala. Od tada se Martin razvio i nadišao isključive paranormalne slučajeve, te je inspiraciju nalazio i u vlastitoj biblioteci istražujući recimo povijesne enigme.

RM: S obzirom na promjene u proučavanju misterioznog kroz desetljeća, je li se i Mystere na taj način mijenjao? Jer su se autori i teme smjenjivale – od Danikena do recimo Ickea…

ALFREDO CASTELLI: Sedamdesetih i osamdesetih razvoj scenarija bio je daleko teži posao. Provodio sam sate i sate u knjižnici, čitao i čitao. Vremena se mijenjaju – danas tako nisam toliko baziran na pojedine autore već na izvore s interneta i proučavanje istih, kao i na dokumentarce, Google Maps lokacije… Prvotno smo tako bili fokusirani na vanzemaljce i NLO-e no kasnije sam Martina transformirao u čovjeka sa svim svojim vrlinama i manama, a ne isključivo kao istraživača. Proširio sam mu spektar interesa, znatiželju i to je utjecalo na njegov rad.

RM: Što se pak crtanog izričaja tiče – odakle inspiracije, poznavanje lokacija? Tko je pak zadužen za formiranje likova i njihov izgled?

GIANCARLO ALESSANDRINI: Prva naslovnica tako je bila plod suradnje i instrukcija s gospodinom Castellijem. Nisam je konkretno imao uslikanu već je osmišljena. Nekada nije bilo toliko lako doći do slika pa sam konstantno bio u koordinaciji s redakcijom i autorima scenarija. Lokacije iskreno i nisam posjećivao, osim ovih u Italiji. Što se tiče kreacije stripa, imao sam udjela u svemu, no tu su definitivno bile i određene instrukcije. Ferrari, kuća, laser, detalji – nešto je bila moja ideja, no recimo njegovo boravište u Firenzi i adresa su stvarni i može ih se posjetiti.

ALFREDO CASTELLI: Mi smo bili prijatelji i iz daleko ranijeg razdoblja, stoga naš rad na Martinu nije bio previše isplaniran ni koordiniran nego su to bile načelne ideje, inspiracija i improvizacija. Specifične informacije i upute dolazile su s moje strane jedino ako su bile bitne za priču, inače je Giancarlo imao svu potrebnu slobodu.

RM: Kakav je bio početni plan sa stripom – koliko je nastavaka bilo zamišljeno i u kojem trenutku je otkriveno da će to biti trajni projekt? I s obzirom da likovi stare kronološki, koliki je to problem za jedan strip?

ALFREDO CASTELLI: Kada smo počeli raditi s Bonellijem, mislili smo da je to trajna priča, no nismo bili sigurni da će je publika prihvatiti – stoga je ovo danas daleko iznad predviđanja jer nismo mislili da će toliko učestalo i toliko dugo izlaziti. Kada sam otkrio godine glavnog junaka napravio sam pogrešku i to nije teško priznati. I lik kao što možete primijetiti ne stari u realnom vremenu, kao niti ostali. Sreća u nesreći je da strip ne izlazi onako često kao nekada pa je sada u fazi ‘životinjskih godina’ – protagonisti u četiri naše godine stare otprilike kao mi u jednoj. I Superman i Batman po toj logici ulaze u klub ‘100’.

RM: Spomenuo sam ranije fizički izgled likova. Tko ih je dizajnirao?

GIANCARLO ALESSANDRINI: Više crtača crta likove i samim time su podložni raznim interpretacijama. Tako otprilike i ‘stare’. Prvotni dizajn pak nisam utemeljio na nikome i pazili smo da likovi budu originalni što je više moguće.

RM: Koliko je vremena pak potrebno za razvoj naslovnice i same priče?

GIANCARLO ALESSANDRINI: Nakon što dobijem određene upute radim skicu i treba mi otprilike jedno jutro da je dovršim, a isto toliko vremena i za jednu stranicu stripa. Osim ako nije u igri nešto što mi je stvarno gušt naslikati – prva naslovnica posebna je u mojoj karijeri, a najviše preferiram naslovnicu za nastavak ‘Savršeni labirint’, to mi je omiljeni crtež do sada. Jednom sam nacrtao pet tabli i to mi je rekord do dan danas.

ALFREDO CASTELLI: Scenarij je pak sve duži i duži posao što sam stariji i stariji. Naravno, sve ovisi koliko mi je priča po volji i koliko imam inspiracije. Ako je bolja onda to ide jako brzo, ako je slabija onda se to i oduži. Apsolutni rekord mi je 128 stranica u danu, na blagdan Svetog Stjepana kada sam žurio na obiteljsku večeru. Ključni utjecaj na brzinu definitivno ima završnica stripa – ako ne znam kraj onda to zna bitno odužiti proces stvaralaštva. Naravno, da ne ispadne da je brzina presudan faktor – nije. Presudna je kvaliteta. Omjer između brzine i kvalitete se apsolutno razmatra u selekciji, prevelika brzina je obrt dok ipak progledavamo kroz prste umjetnicima kojima treba duže.

RM: Prijenos stripa na druge medije sve je češća praksa, a ukoliko izuzmemo crtani koji nema pretjerane veze s izvornikom možemo se prisjetiti video igre s Martinom i ekipom u glavnim ulogama…

ALFREDO CASTELLI: Sudjelovao sam no ne u tolikoj mjeri pošto nisam previše vezan uz svijet računala nego više uz književnost i strip. To je za mene bio posao, a ne strast pa se samim time nisam ni angažirao kao u stripu. Konačni rezultat nije bio loš no projekt nije zaživio jer kreator nije isplaćen sukladno dogovoru.

RM: Tu je naravno i neprikosnovena priča o filmu ili seriji. Koje biste profesionalce željeli vidjeti u takvom projektu?

GIANCARLO ALESSANDRINI: Vidio sam u više navrata neke glumce na televiziji koji bi bili odličan izbor, no od ranije im nisam znao ime i nisam upratio o kojim ljudima se radi. Tako da bi potencijalnih izbora sigurno i bilo.

ALFREDO CASTELLI: Pogledajte filmić Alexa Dantea, on je osmislio koji bi glumci bili idealni u ranijim razdobljima filmografije. Ako se moglo tridesetih godina pronaći idealne glumce, ne sumnjam da bi se tako što moglo učiniti i danas. Često se navode pojedini glumci poput Roberta Redforda i izbor bi bio jednostavan ukoliko bi projekt bio dovoljno velik.

RM: Kada će Martin i Java doći u naše krajeve? Recimo u Teslin Smiljan i istraživati izgubljene patente ili pak u Bosnu i pronaći ulaz u Bosanske piramide?

ALFREDO CASTELLI: Tesla se često spominje u stripu i upoznat sam s njegovim lokacijama i muzejima u Hrvatskoj. Ista priča stoji i za Bosnu. Razmišljam o takvim stvarima, naročito tijekom boravka u Hrvatskoj. Izdavačka kuća Bonelli logično želi i zaraditi na svojim izdanjima – već neko vrijeme kruži priča o tome da bi svaki pojedini grad gdje se strip izdaje – od Zagreba do Lisabona – mogao dobiti svoj tematski broj. Dobili bi time i cijelu kolekciju tematskih izdanja iz cijelog svijeta.

RM: Što nam donose novi nastavci Martina Mysterea i što mu je konačni cilj?

ALFREDO CASTELLI: Riječ je o Xibalbi, mayanskom paklu. No ipak ne mogu otkriti i konačni cilj, samim time jer ga niti ne znam. Ima priličan broj priča u pripremi. (OPREZ – SPOILER !!! ) Tako ćemo recimo kroz koju godinu Martina vidjeti u zatvoru zbog ubojstva Jave pa će slučajeve rješavati pojedinačno – doslovno će ga kao Hannibala Lectora puštati iz ćelije poradi određenog slučaja. Isto tako kreću i svojevrsni prednastavci, te ćemo vidjeti kompletan novi serijal. Tih dvanaest albuma u boji počinju izlaziti u listopadu. Ideja dakle ima, ima i dosta nedovršenih i nerazriješenih ranijih priča u ladicama i samo čekamo odgovarajući trenutak. Ideje su većinski moje, no u zadnje vrijeme dajem upute, a drugi ih realiziraju. Svom timu vjerujem i u nekim slučajevima je najbolja opcija da drugi kreiraju sadržaj – da ne bude sve jednolično i da postoje određene razlike u sadržaju.

Na ovaj način smo uz međusobne zahvale završili razgovor, a obradovao sam se kad sam čuo da Martin Mystere unatoč prizoru vlastitog groba u jednom od dijelova Nathana Nevera ipak neće umrijeti 2024. kako je zamišljeno, bez obzira na sudbinu samih autora koji su prilično sarkastični u tom smjeru razgovora. Dobio sam autogram, fotografiju i pomladio se za nekih dvadeset godina. U svakom slučaju – motiviran sam za daljnji rad, a isto sam primijetio i kod samih autora čiji entuzijazam neće nestati još dugo vremena…

Duh, duša, telo

Duh, duša, telo

PIŠE: Goran Marjanović U prethodnim tekstovima [1,2,3,4] pokazali smo da je naša Realnost Hologramsko ustrojstvo fraktalnog tipa u kojoj se –... Detaljnije

Tartarija

Tartarija

Ratko Martinović Od Shakespearea do Frankensteina, Guliverovih putovanja do klasičnih mitova - deseci i stotine autora pričaju o mitskoj Tartariji,... Detaljnije

Rat simbola

Rat simbola

Ratko Martinović Plasiranje simbola općeprihvaćen je način propagande vlastite ideje, no neki simboli imaju povlašteni status dok drugi potpadaju pod... Detaljnije

LASER KOJI MOŽE PREPOZNAVATI LJUDE NA DALJINU PO SRČANOM RITMU

LASER KOJI MOŽE PREPOZNAVATI LJUDE NA DALJINU PO SRČANOM RITMU

Piše: Ratko Martinović Novi uređaj, razvijen za Pentagon nakon što su to zatražile američke specijalne snage, može prepoznati ljude bez... Detaljnije

ASTEČKI TECUITLATL: Čudesna svojstva spiruline – najkorisnije svjetske alge

ASTEČKI TECUITLATL: Čudesna svojstva spiruline – najkorisnije svjetske alge

Piše: Ratko Martinović Havajska alga spirulina proteklih je dana preplavila sve značajnije mainstream medije: tepa joj se da je 'najbolji... Detaljnije

Okultna simbolika

Okultna simbolika

Piše: Ratko Martinović Demonologija je kroz stoljeća razmatrana kao studija o demonima (‘Daemon’, grč. za ‘dijeliti’, ‘podrivati’) – na rubu... Detaljnije

Simboli – znakovi vidljivog i ključevi za nevidljivo

Simboli – znakovi vidljivog i ključevi za nevidljivo

PIŠE: Ratko Martinović Simbole mnogi tumači koriste kao dokaz zajedničkih elemenata ljudske psihe ili kao odjek kolektivne (ne)svijesti cjelokupnog čovječanstva. Kao... Detaljnije

TETOVIRANJE SVE ČEŠĆE U ARHEOLOŠKOM FOKUSU: Tetovaže su standard drevnih naroda

TETOVIRANJE SVE ČEŠĆE U ARHEOLOŠKOM FOKUSU: Tetovaže su standard drevnih naroda

Jedan od arhetipskih obrazaca drevnih tradicija svakako je tetovaža. A nova otkrića s Polinezije i iz SAD-a bacaju novo svjetlo... Detaljnije

Copyright 2025- © Fondacija Arheološki park: Bosanska piramida Sunca. Sva prava zadržana.